Toimitusehdot

Päivitetty 26.08.2024

YLEISET SOPIMUSEHDOT

lelupiste.fi on Importante Oy:n (y-tunnus 0586988-0) ylläpitämä verkkokauppa. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Importante Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kaupankäynnissä. Importante Oy:llä on oikeus päivittää toimitusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta sekä näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.

TILAAMINEN

Tuotteet tilataan verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Painamalla ”Tilaa” painiketta hyväksyt lelupiste.fi verkkokaupan yleiset ehdot.

Hinnat

Verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Jos hinnassa on selvä hintavirhe, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolon.

Tilausvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Asioidessasi asiakaspalvelussamme pidäthän aina mahdollisen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla.

MAKSAMINEN

Meille on tärkeää, että tunnet olosi turvalliseksi tehdessäsi ostoksia verkkokaupassamme. Yhteistyökumppanimme Paytrail Oyj varmistavat, että voit maksaa ostoksesi turvallisesti huolimatta siitä, maksatko verkkopankissa, pankki- tai luottokortilla. Paytrailin tarjoamien palvelun avulla voit tehdä ostoksia verkkokaupassamme turvallisesti ja joustavasti.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Pankkimaksut

Verkkokaupassamme on käytössä kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet:

  • Aktia
  • Danske Bank
  • Handelsbanken
  • Nordea
  • Oma Säästöpankki
  • Osuuspankki
  • POP-pankki
  • Säästöpankki
  • S-pankki
  • Ålandsbanken

Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, joka välittää maksusi. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Korttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassamme myös seuraavilla korteilla:

  • Visa, Visa Debit, Visa Electron
  • MasterCard, Debit MasterCard

TOIMITUS

Kaikki tilaukset käsitellään omassa varastossamme Helsingissä, josta Schenker noutaa lähetykset päivittäin noin klo 14. Lähetykset kuljetetaan varastostamme suoraan Schenkerin terminaaliin ja ne ovat koko kuljetuksen ajan Schenkerin seurantakoodin alaisia.

Toimitusaika

Toimitusaikamme on 1-3 arkipäivää. Tiesithän, että voit noutaa pakettisi Schenkerin noutopisteistä myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät kuljetus- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi toimitustavan.

Schenkerpaketti 5,90 eur (yli 80 euron tilaukset toimituskuluitta)

Schenkerpaketti toimitetaan lähimpään Schenkerin noutopisteeseen joko pakettiautomaattiin tai Schenkerin toimipisteeseen pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana päivänä klo 18 mennessä. Kun lähetys on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen tekstiviestinä.

Jos noudat paketin Schenkerin palvelupisteestä ota mukaan henkilöllisyystodistuksesi. Tarvittaessa voit myös valtuuttaa toisen henkilön noutamaan lähetyksen puolestasi, jolloin hänellä on oltava allekirjoittamasi valtakirja. Voit tehdä noutajalle vapaamuotoisen valtakirjan tai tulostaa Schenkerin valmiin valtakirjan täältä: HUOM! Schenkerin noutopisteisiin toimitettujen lähetysten säilytysaika on 7 vuorokautta.

Toimitus eri osoitteeseen

Halutessasi voit toimittaa tilauksesi eri osoitteeseen, kuten suoraan lahjan saajalle tai yrityksen/julkisyhteisön toiseen yksikköön. Syötä kassalla ensin omat yhteystietosi (maksajan tiedot). Tämän jälkeen valitse kohta ”Toimitus eri osoitteeseen” ja lisää tilauksen vastaanottajan postiosoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Huomioithan, että valitessasi toimituksen eri osoitteeseen, Schenkerin noutoilmoitus lähetetään erillisen toimitusosoitteen sähköpostiosoitteeseen ja puhelinnumeroon. Varmistathan siis, että antamasi tiedot ovat oikein, sillä muuten vastaanottaja ei saa lainkaan ilmoitusta saapuvasta lähetyksestä.

Säästetään luontoa

Säästämme luontoa pakkaamalla tilaukset kierrätettyihin pahvilaatikoihin!

PALAUTTAMINEN

Tavoitteenamme ovat palveluumme sekä tuotteisiimme tyytyväiset asiakkaat ja teemme joka päivä parhaamme tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Valitettavasti kaikki ei kuitenkaan aina mene suunnitelmien mukaan, mutta ei hätää, sillä asiakaspalvelumme palvelee asiantuntevasti myös vähemmän mukavissa asioissa. Reklamaatiokäsittelymme hoitaa nopeasti ja ammattimaisesti kaikki mahdolliset ongelmatilanteet, kuten kadonneet lähetykset, vialliset tuotteet tai muut yllättävät ongelmat.

Ongelmia tilauksen toimituksessa?

Viivästynyt toimitus tai kadonnut lähetys? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitämme toimituksesi sijainnin.

Etkö ollut tyytyväinen ostokseesi?

Lelupiste.fi tarjoaa asiakkailleen 14 päivän palautusoikeuden. Palauttamisen määräaika päättyy 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun tavara on vastaanotettu. Tuotteet palautetaan asiakkaan omalla kustannuksella.

Asiakkaan vastuulla on huolehtia tuotteen kunnosta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, kunnes tuote on päätetty pitää. Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sen eri ominaisuuksia, mutta tuotetta ei saa ottaa käyttöön. Joidenkin tuotteiden palautusoikeus on rajoitettu, näiden tuotteiden palauttaminen ei ole mahdollista pakkauksen avaamisen jälkeen.

 Katso ohjeet alla. Palautusoikeuden käyttämisestä on ilmoitettava meille esimerkiksi sähköpostilla tai puhelimitse. Palauttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne palautusoikeuden käytöstä ennen palautusajan päättymistä. Tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.

Lelupiste.fi palauttaa asiakkaalle kaikki saadut suoritukset koskien palautettuja tuotteita, paitsi toimituskustannukset viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen kohteena olevan tavaran vastaanottamisesta. Suoritamme palautuksen samalle maksutavalle, jota olette käyttänyt tilausta maksaessanne.

Onko tuotteessa vika?

Tuotteidemme virhevastuu kattaa tuotteen valmistus- ja materiaalivirheet. Virhevastuu ei kata virheellisestä tai huolimattomasta käytöstä tai tavallisesta kulumisesta johtuvia vikoja. Jos havaitset tuotteessa valmistus- tai materiaalivirheen, niin otathan viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme.

Ongelmatilanteet

Mikäli toimitus on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä Lelupisteen asiakaspalveluun mahdollisimman pian, mutta viimeistään 7 päivän kuluttua virheen ilmenemisestä. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, tulee sinun tehdä reklamaatio Schenkerlle pakettia vastaanotettaessa.

Palautuksissa huomioitavaa

Asiakas toimittaa palautuksen omalla kustannuksella.

  • Avatuilla ja käytetyillä muovailutuotteilla (esim. muovailuvahalla ja -massalla) ei ole hygieniasyistä vaihto- ja palautusoikeutta.
  • Mikäli paketti palautuu lähettäjälle syystä, että tilaukselle on annettu virheellinen nimi, osoite, puhelinnumero tai sähköSchenkerosoite käsitellään palautus noutamattomattomana pakettina.
  • Huomioithan, että noutamaton paketti ei ole asiakaspalautus. Veloitamme meille palautuneista noutamattomista lähetyksistä 15,00 euroa toimitus- ja käsittelykuluja. Kulu vähennetään suoraan palautettavasta summasta.

Palautusohjeet

1. Pakkaa tuote hyvin. Huomioi, että tuotepakkauksen tulee palautettaessa olla täysin myyntikuntoinen, joten siihen ei tule liimata esimerkiksi osoitetarroja. Ethän myöskään pakkaa palautettavaa tuotetta turhaan ylisuureen laatikkoon.

HUOM! Lisää palautettavan paketin/kirjeen päälle aina palautusosoite:

Importante Oy
Mekonkatu 26
00210 Helsinki

MUUT EHDOT

Asiantunteva ja tuotevalikoimamme hyvin tunteva henkilökuntamme auttaa sinua mielellään kaikissa tilaukseesi liittyvissä asioissa. Parhaiten tavoitat meidät aina info@lelupiste.fi

Importante Oy ei vastaa viivästymisestä tai vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä (force majeure). Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Importante Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Importante Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

Mahdollisiin asiakkaan ja Importante Oy:n välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Jos tilanteen erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan. Lisätietoa asiasta kuluttajille löytyy Euroopan komission verkkovälitteiseltä riidanratkaisufoorumilta (Art. 14, EU asetus No 524/2013). Riitaisuudet käsitellään Importante Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.